Personvernerklæring

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål eller kommentarer til denne erklæringen eller hvordan vi behandler personopplysninger, kan du kontakte oss på epost kundesenter@mspa.no eller telefon 40 08 08 40

Behandlingsansvarlig

Daglig leder, ved GardenStore AS (org.nr. 920 857 507), er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.

Lov om behandling av personopplysninger

Denne Personvernerklæringen gjelder for alle brukere av vår nettbutikk og all behandling av personopplysninger som skjer i forbindelse med slik bruk.

Erklæringen inneholder informasjon om hva du har krav på når det samles inn personopplysninger fra nettbutikken vår.

Formålet med behandlingen av personopplysningene

GardenStore AS innhenter og behandler personopplysninger knyttet til bruk av vår nettbutikk for følgende formål og tjenester:

  • Ved handel og betaling i nettbutikken
  • Henvendelser via våre kontaktskjemaer
  • Innmelding i vår kundeklubb

Personopplysninger om deg vil kun bli brukt for disse formålene. Det er frivillig for deg å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester i nettbutikken, og innhenting av samtykke vil komme klart frem der det skjer. Vi gjør oppmerksom på at enkelte opplysninger er nødvendig å innhente for at vi skal kunne behandle din henvendelse eller ordre.

Personopplysninger som behandles

GardenStore AS samler inn personopplysninger gjennom handel i nettbutikken og ved bruk av kontaktskjema på vår nettside. Det er frivillig for de som besøker nettsiden å oppgi personopplysninger i forbindelse med produkter og tjenester som vi leverer, men enkelte opplysninger kan være nødvendig for at vi skal kunne behandle ordren eller henvendelsen din.

Prosesser og skjemaer hvor vi spør om personopplysninger er:

  • Ved handel og betaling i nettbutikken
  • Henvendelser via våre kontaktskjemaer
  • Innmelding i vår kundeklubb
  • Påmelding til nyhetsbrev

Informasjon som hentes inn:

  • Navn *
  • Epost *
  • Telefon*
  • Adresse*
  • Kredittkortinformasjon (Betaling med kort)
  • Personnummer (Betaling med faktura eller delbetaling)
  • Fødselsdato (Kundeklubb i forbindelse med utsending av gratulasjon/rabattkupong)
  • Dato for kjøp (Service og Garanti)
  • Navn på modell (Service og Garanti)
  • Serienummer (Service og Garanti)
  • Generell informasjon

Felter som er påkrevd for henvendelser og handel er merker med stjerne *

Hvem behandler opplysningene?

Opplysningene behandles av GardenStore AS sentralt og gjøres tilgjengelig for den aktuelle avdelingen som skal utføre henvendelsen. Herunder ansatte som trenger tilgang til opplysningene for å gjennomføre jobben samt ekstern logistikk/lager/frakt.

Betalingsløsningene i nettbutikken er levert av KLARNA. Opplysninger som du oppgir i kassen i forbindelse med handel som kortnummer, personnummer og telefon sendes kryptert til disse og lagres ikke i vårt system.

Vi bruker Klarna som leverandør av kassen vår. Dette betyr at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og bestillingsdetaljer til Klarna når kassen er lastet, slik at Klarna kan administrere kjøpet ditt. Dine personlige data som overføres, behandles i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Hvordan lagres informasjonen?

Vi oppbevarer personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning og har til enhver tid tiltak for å sikre kravene til konfidensialitet, tilgjengelighet og integritet. Personopplysningene dine vil bare bli lagret så lenge GardenStore AS har et nødvendig behov for dette, og under enhver omstendighet ikke lenger enn det som følger av den til enhver tid gjeldende lovgivning. Når GardenStore AS ikke lenger har et nødvendig behov for lagring av personopplysninger, vil opplysningene bli slettet eller anonymisert.

Rettigheter

Som bruker av nettsidene våre har du rett til å kreve innsyn i personopplysningene som vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også kreve retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven.

Dersom du mener vi ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til Personopplysningsloven eller på en annen måte har brutt loven, ber vi deg ta kontakt med oss snarest.

Du har også rett til å sende inn klage til Datatilsynet. Kontaktinformasjonen er tilgjengelig på www.datatilsynet.no.

Hvordan slettes opplysningene?

Informasjon om deg slettes på oppfordring ved å kontakte oss på kundesenter@mspa.no

Telefon nummer fra sms liste slettes ved å sende sms MSPA STOPP til 1963

Avmelding fra å motta nyhetsbrev finner du nederst på nyhets brevene.

Utlevering av informasjon til tredjepart?

Personopplysningene deles med NTEX AS ved handel i nettbutikken. NTEX AS er GardenStore AS sin leverandør av logistikkløsninger for lager og frakt.
Dette er opplysninger som navn, adresse, epost og telefonnummer for å kunne behandle ordre, frakt og sende informasjon om sporing.

Betalingsløsningene i nettbutikken er levert av KLARNA og VIPPS. Opplysninger som du oppgir i kassen i forbindelse med handel som kortnummer, personnumer og telefon sendes kryptert til disse og lagres ikke i vårt system.

Informasjonskapsler (cookies)

Informasjonskapsler er små tekstfiler som våre nettsteder lagrer på din datamaskin, slik at vi kan gjenkjenne deg som bruker og gi deg tilpasset innhold og tjenester når du besøker nettsiden vår. Informasjonskapslene inneholder ikke personopplysninger.

Ved å besøke vår nettside samtykker du i at vi benytter informasjonskapsler/cookies, slik at vi kan gi deg en bedre brukeropplevelse.


Følgende informasjonskapsler brukes på nettsiden:
(Det lagres ingen personlig informasjon i disse kapslene)

  • Google Analytics: Alt du gjør i nettbutikken.
  • Google Remarketing: Dette muliggjør at Google i visse tilfeller kan vise annonser fra GardenStore AS til deg basert på dine tidligere besøk til mspa.no. Disse annonsene vil være generelle og basert på brede målgrupper, og vil kun vises i søkeannonser eller ved besøk til andre (tredjeparts) nettsider i Google Displaynettverk (Google Display Network).
  • Facebook pixel: Dette muliggjør at Facebook i visse tilfeller kan vise annonser fra GardenStore AS til deg basert på dine tidligere besøk til mspa.no. Disse annonsene vil være generelle og basert på brede målgrupper, og vil kun vises i søkeannonser i Facebook sitt nettverk.
  • Woocommerce: Netthandelsløsningen vår WooCommerce benytter informasjonskapsler, disse inneholder informasjon om handlekurven, endringer i handlekurven og informasjon om kjøpsprosessen slik at vi kan gi deg en bedre og enklere kjøpsprosess. I tillegg brukes informasjonskapslene i forbindelse med din kundekonto så lenge du er logget inn. Det lagres ingen personlig informasjon i disse kapslene, og de deles ikke med tredjeparter.

Slik administrerer du informasjonskapsler (nettvett.no)

Endringer i erklæringen

GardenStore AS forbeholder seg retten til å endre eller oppdatere Personvernerklæringen. Alle endringer er gjeldene fra de legges ut, og vil omfatte informasjon samlet inn fra den datoen. Du kan finne ut når disse retningslinjene sist ble revidert ved å se “Sist oppdatert” nederst på denne siden.

Sist oppdatert 10.04.2024

Slik bruker du klorfri vannkjemi (OxyBox)

  1. Fyll boblebadet til anbefalt vannivå, du finner markører for max/min-nivå på innsiden av ditt Mspa.
  2. Ved nyfylling av vann tilfører du 30 ml. (to måleskjeer) Active Oxygen (A).Dette gjøres for å sikre et riktig nivå av Active Oxygen, som forhindrer en eventuell oppblomstring av bakterier. Når du bruker teststripsene skal verdien på Active Oxygen (A) ligge mellom 6,0 og 8,0. Tester du vannkvaliteten for alkalinitet skal verdien på teststripene vise rundt 100.

For deg som vil ha helt optimal vannkvalitet anbefaler vi følgende tilleggsrutiner:

  1. Tilsett 20 ml. Oxyplus (B) én fast dag i uken.
  2. Ca 15 minutter før hver bading tilsettes 15 ml. Active Oxygen granular (A) (én måleskje).
  3. Vi anbefaler at du bytter vann ca. én gang i måneden, avhengig av hygiene.
  4. Vi anbefaler at du skyller filteret et par ganger i uka og at du bytter filter etter tre til fire uker eller oftere dersom ditt Mspa er ofte i bruk. Du kan bestille filterabonnement på deals.mspa.no

MERK! Om du ikke skal bruke ditt Mspa på syv dager anbefaler vi at du tilfører to skjeer Active Oxygen (A) for å opprettholde en god vannhygiene. Fortsett med vanlige rutiner med vannkjemien når boblebadet skal brukes som normalt igjen.

Slik bruker du klorfri vannkjemi (Bromin)

  1. Fyll boblebadet til anbefalt vannivå, du finner markører for max/min-nivå på innsiden av ditt Mspa.
  2. Mål først vannets pH-verdi med testsriper og juster til pH 7,2-7,6 om nødvendig.
  3. Tilsett to Bromin-tabletter i flotøren og vri på flotør-åpningen slik at det vises to synlige spor. Kast aldri Bromin-tabletter direkte i boblebadet. Etter ca 14 dager vil tablettene være oppløst. Når Bromin-tablettene er oppløst legger du to nye tabletter i flotøren.
  4. I Bromin-behandlet badevann anbefaler vi at du tilfører SpaChock for å gi vannet en sjokkbe-handling ved ny-fylling av vann (ca hver 4. uke). Mål vannets brom- og pH-verdi med teststriper med jevne mellomrom. Ideell bromverdi: 2,0-4,0 mg/l. Tester du vannkvaliteten for alkalinitet skal verdien på teststripene vise mellom 80-120 mg/l.

Vi anbefaler at du skyller filteret et par ganger i uka og at du bytter filter etter tre til fire uker.Ved normalt bruk og ved riktig bruk av vannkjemi vil du kunne bruke vannet i ditt Mspa i ca 4-6 uker før du gjør et vannbytte.

Lav pH-verdi i vannet vil kunne påvirke effekten av Bromin. Tilfør da eventuelt pH UP.

Slik bruker du klorholdig vannkjemi

  1. Fyll boblebadet til anbefalt vannivå, du finner markører for max/min-nivå på innsiden av ditt Mspa.
  2. Mål først vannets pH-verdi med testsriper og juster til pH 7,2-7,6 om nødvendig.
  3. Tilsett én SunWac 12-tablett i flotøren og vri på flotør-åpningen slik at det vises to synlige spor. Kast aldri SunWac 12-tabletter direkte i boblebadet. SunWac 12-tablettene oppløses raskt, og pro-sessen gjentas én gang i uka. Ved hyppig bruk og når mange bader samtidig anbefaler vi å tilsette én tablett SunWac 12 etter endt bading for å nullstille bakterievekst.
  4. I SunWac 12-behandlet badevann anbefaler vi at du tilfører SpaChock for å gi vannet en sjokk-behandling ved ny-fylling av vann (ca hver 4. uke). Mål vannets klor- og pH-verdi med teststriper med jevne mellomrom. Ideell klorverdi: 2,0 mg/l. Tester du vannkvaliteten for alkalinitet skal verdien på teststripene vise mellom 80-120 mg/l.

Vi anbefaler at du skyller filteret et par ganger i uka og at du bytter filter etter tre til fire uker.Ved normalt bruk og ved riktig bruk av vannkjemi vil du kunne bruke vannet i ditt Mspa i ca 4-6 uker før du gjør et vannbytte.

Lav pH-verdi i vannet vil kunne påvirke effekten av Klor. Tilfør da eventuelt pH UP.

pH-verdier
Dersom du har opplevd for lav pH-verdi dagen etter at du har justert verdiene i vannet, skyldes det sannsynligvis at du ikke har justert alkaliteten på badevannet.Alkaliteten er en betegnelse for mengden av oppløste alkaliske salter i vannet som; karbonater, bi-karbonater og hydroksider. Alkalitet et vannets pH-buffer – desto større buffer vannet har, jo større er vannets motstandsevne mot endringer i pH-verdien.For høy alkalitet betyr at du ikke kan endre pH-verdien. Hvis du tilsetter SpaCare pH-Down «skyves» pH-verdien tilbake igjen. Alkaliteten kan senkes ved å bruke SpaCare Alka-Down.For lav alkalitet betyr at pH-verdien ikke kan kontrolleres, og at pH-verdien hopper opp og ned. Samti-dig kan for lav alkalitet medføre korrosjon på eventuelle massasjedyser i boblebadet ditt. Alkalitet kan heves med SpaCare Alka-Up. Bruk gjerne spaberegneren på scandinavianspacare.no/spaberegner/

Hvorfor er det hvite flak i vannet eller melkehvitt vann?
Det er helt naturlig at vannet inneholder kalk. Kalken i vannet kan imidlertid medføre hvite flak hvis pH-verdien i vannet blir for høy (over 7,6). Når pH-verdien i vannet er nøytral vil vannet se klart og flott ut. Er skaden skjedd og du kan se kalk-utfelling i vannet er det heldigvis ikke farlig, og kan forsvinne av seg selv ved kontinuerlig filtrering (regelmessig filter bytte anbefales).

Slik ungår du hvite flak i vannet:

  • Sørg for at alkaliteten holdes på 80-120 mg/l, slik at pH-verdien er stabil.
  • Kontroller pH-verdien med jevne mellomrom (gjerne to til tre ganger i uken) og juster pH-verdien til mellom 7,0 og 7,4.
  • Tilsett SpaCare No Scale for å binde kalken best mulig i vannet.

Hvorfor er det grått eller uklart vann?
Det er typisk tre årsaker til at vannet i spaet kan bli grått eller uklart:

  1. Tett filter.
  2. For lav pH-verdi eller alkalitet – altså at vannet ikke lenger er i balanse.
  3. For mye organisk materiale (f.eks hud, hår eller liknende) – det vil si mangelfull oksidering.

Utbedringsløsninger:

  1. Ta av filteret og skyll dette, helst et par ganger i uken. Filteret kan taes av selv om det er vann i badet, husk også at de to grå dysene på innsiden av badet må skrues av og renses hver gang badet tømmes før nytt vann tilsettes. Dersom filteret er skittent kan det ikke rense vannet godt nok og det vil fort kunne oppstå problemer med grått eller uklart vann. Når filteret er rent kan de minste partiklene i vannet fjernes ved å tilsette SpaCare Bright & Clear – men tilsett aldri mer enn 10 ml per 1000-1500 li-ter vann.
  2. For å finne ut om det er noe galt med pH-verdien eller alkaliteten i vannet er du nødt til å måle deg frem. Mål alkaliteten (TA) med teststrips. Juster alkaliteten slik at den har en verdi på 80-120 mg/l. Er alkaliteten for lav tilsettes SpaCare Alka Up – er den for høy tilsettes SpaCare Alka Down. Når alkaliteten er justert korrekt måles pH-verdien med teststrips. Sørg for at vannet er i balanse ved å få pH-verdien til å ligge mellom 7,0 og 7,4 med enten SpaCare pH-Up eller SpaCare pH-Down.
  3. Fjern fremmedlegemene med renholdskitet. Hjelper ikke dette bør du bytte vann.

Uklart vann kan også løses dersom to måleskjeer (2x15ml) med SpaChock eller Active Oxygen Gra-nular (A) tilsettes i vannet. Dersom det ikke hjelper er det nødvendig å bytte vannet.

Vedlikeholdsrutiner
Uansett hvilket desinfeksjonsmiddel du bruker anbefaler vi at du minst én gang i uken gjør følgende rutiner for å oppnå optimal vannkvalitet/hygiene:

  • Vedlikeholder med 25 ml SpaCare No Scale per 1000 liter vann.
  • Måler og justerer pH-verdien til 7,0-7,4.
  • Tester og justerer alkaliteten hvis pH-verdien er vanskelig å kontrollere.
  • Vedlikeholder med 10ml Spacare Bright & Clear ukentlig dersom vannet ikke er krystallklart.
  • Bruke Spacare Foam Down på skummet hvis du opplever at det dannes skum på overflaten.
  • For ekstra sikkerhet anbefaler vi på det sterkeste å tilsette 1 stk SunWac 12 tablett. Denne klor-ta-bletten dreper alt av bakterier i ditt boblebad og du kan bade klor-fritt igjen dagen etterpå.
  • Hvis du ikke vil bruke klor skal du tilsette 50 ml SpaCare Active Oxygen per 1000 liter vann.
  • For å opprettholde et rent vann er det viktig å dusje før man går i boblebadet. En person som dusjer før bading forurenser vannet 200 ganger mindre enn en person som ikke har vasket seg.